Telefon zaufania

Opublikowano: 2023-06-20 12:39, Numer artykułu: 70331 , Autor: M.Orzechowska

 

●   116 111 

Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży

 

  • telefon 116 111 prowadzony jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
  • czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy
  • wszelkie aktualne informacje znajdują się także na stronach: www.116111.pl oraz www.fdds.pl

 

 

Zasady ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:

 

  • Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
  • Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
  • Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.
  • Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116111 zajmą się tym.

 

Kim są Konsultanci Telefonu 116 111?

  • Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
  • Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy.
  • Potrafią słuchać rozumieją młodych ludzi.
  • Nie będą Cię oceniać ani pouczać.
  • Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych.
  • Nie dają gotowych rad i rozwiązań.
  • Razem z rozmówcami zastanawiają się, co można zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.

 

Na jaki temat można porozmawiać lub napisać?

 

  • Skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot,
  • możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole,
  • czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz,
  • dojrzewasz i masz związane z tym pytania,
  • doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji,
  • jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.

 

●    800 12 12 12 - Telefon Zaufania dla Dzieci Młodzieży oraz czat internetowy

 

  • telefon 800 12 12 12  prowadzony jest z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka
  • czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy
  • kontakt jest anonimowy, bezpłatny, dyskretny, profesjonalny
  • także czat jest darmowy, nie wymaga logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika – brpd.gov.pl.
  • wszelkie aktualne informacje znajdują się na stronie:  https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-iczat-internetowy/