Telefon zaufania
Opublikowano: 2023-06-20 12:39, Numer artykułu: 70331 , Autor: M.Orzechowska
● 116 111
Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży
- telefon 116 111 prowadzony jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
- czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy
- wszelkie aktualne informacje znajdują się także na stronach: www.116111.pl oraz www.fdds.pl
Zasady ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:
- Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
- Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
- Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.
- Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116111 zajmą się tym.
Kim są Konsultanci Telefonu 116 111?
- Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
- Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy.
- Potrafią słuchać rozumieją młodych ludzi.
- Nie będą Cię oceniać ani pouczać.
- Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych.
- Nie dają gotowych rad i rozwiązań.
- Razem z rozmówcami zastanawiają się, co można zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
Na jaki temat można porozmawiać lub napisać?
- Skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot,
- możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole,
- czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz,
- dojrzewasz i masz związane z tym pytania,
- doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji,
- jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.
● 800 12 12 12 - Telefon Zaufania dla Dzieci Młodzieży oraz czat internetowy
- telefon 800 12 12 12 prowadzony jest z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka
- czynny całą dobę przez 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy
- kontakt jest anonimowy, bezpłatny, dyskretny, profesjonalny
- także czat jest darmowy, nie wymaga logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika – brpd.gov.pl.
- wszelkie aktualne informacje znajdują się na stronie: https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-iczat-internetowy/